2.07.2014

Eberhard Mock na ekranach!


29 czerwca na fejsbukowym profilu Marka Krajewskiego pojawiła się wiadomość, która wywołała uśmiech na twarzy każdego fana serii o Eberhardzie Mocku - będzie serial! I to zapowiada się całkiem niezła produkcja. Choć pojawia się też wiele wątpliwości.



Serial, a właściwie miniserial, składać ma się z czterech godzinnych [sic!] odcinków. Nie sądzicie, że godzina to za mało, by ukazać 300-stronicową historię?

Produkcją zajmie się wrocławski ATM znany z "Ojca Mateusza", "Pitbulla" czy "Świata według Kiepskich". Patrząc na dorobek tego producenta jestem trochę przerażona. Niby produkcja międzynarodowa i tak dalej, i tak dalej, jednak... Mam nadzieję, że nie zrobią z Mocka Kiepskiego lat 30.

Pocieszającą informacją, jest fakt, że pierwszy odcinek będzie reżyserowany przez Agnieszkę Holland. Tak znakomita i doceniana reżyserka, nie może tego zepsuć, prawda? Padła też ze strony autora, by główną rolę zagrał Kevin Spacey. Facet ten zachwyciłby mnie nawet w roli robota kuchennego, a do tego wizualnie pasuje bardzo dobrze. Biorąc pod uwagę jego rolę w "House of Cards" (niedługo pojawi się recenzja pierwszego sezonu), ma doświadczenie w graniu takich... dość specyficznych osobistości ;) Co ciekawe pani Holland ma wyreżyserować też pierwsze odcinki trzeciego sezonu HoC.


No proszę Was. Czy on nie wygląda tutaj jak zmęczony życiem, bezwzględny detektyw, mający na każdego haka i gotowy na wszystko by osiągnąć cel? ;)

A może jednak powinni zainwestować w rodzimych aktorów?

Rozpoczęcie zdjęć planowane jest na 2015 rok.

Jak myślicie - sukces czy porażka pokroju Wiedźmina? Kogo widzicie w roli detektywa Mocka?

A tych, którzy nie są w temacie i nie znają twórczości Marka Krajewskiego, zapraszam do przeczytania pierwszego tomu z tej serii - "Śmierć w Breslau".

2 komentarze:

  1. Słyszałam o serii, ale postać autora jest mi nieznana.. Chodź po tej notce pewnie zainteresuję się bliżej jego twórczością :) Ciekawy blog, czekam na kolejne wpisy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Mam nadzieję, że nie zrobią z Mocka Kiepskiego lat 30." - uwierz, że ja też mam. Książka była w miarę ciekawa i ciekawe jak wyjdzie serial. Może okazać sie pozytywnym zaskoczeniem lub całkowitą porażką. Trzeba czekać, aż go wyemitują i dopiero wtedy dać opinię :D trzymam kciuki, żeby to jednak nie była klapa i dało sie oglądać :)

    OdpowiedzUsuń