15.09.2014

Liebster Blog Award

Dzisiejszy post jest zaskakujący szczególnie chyba dla mnie. Bardzo dziękuję Alpaka de Villiers za to wyróżnienie. :)

Dla mniej obeznanych LBA to nagroda przyznawana przez blogerów innym blogerom za, jak mi się zdaje, dobrze wykonaną robotę. Po otrzymaniu ów nagrody należy odpowiedzieć na pytania, które zadała nam osoba nominująca, a następnie samemu nominować kolejnych.

Oto pytania, które dostałam od Alpaki :)


1. Jak zaczęła się twoja przygoda z czytaniem? 
Tak na prawdę nie pamiętam. Czytałam od zawsze, mniej lub więcej, a jeszcze wcześniej robili to za mnie moi rodzice, a ja grzecznie słuchałam. Myślę, że należy tu nadmienić, że byłam dzieckiem dziwnym. Kazałam sobie na dobranoc czytać albo "Kubusia Puchatka" (wspaniała bajka, choć mój ojciec nazywa Kubusia misiem debilem) i.... "Ogniem i mieczem". Mówiłam, że byłam dziwna. Ale już się tłumaczę z tej dewiacji. W czasie gdy byłam berbeciem wyszła ekranizacja, która bardzo mi się spodobała. Choć dziś do Sienkiewicza pałam raczej niechęcią. I to chyba od tych dwóch tytułów się wszystko zaczęło.

2. Czy uważasz, że ekranizacja może być lepsza od książkowego pierwowzoru? Podaj przykłady. 
Może to jakieś już moje zboczenie, ale ekranizacja nigdy nie może być lepsza. Albo po prostu się z taką jeszcze nie spotkałam. Może dorównać pierwowzorowi, tak jak "Gra o Tron" czy "Wielki Gatsby". Ale lepsza? W życiu!

3. Czym się interesujesz? 
Pomijając książki. Sztuką, zarówno w teorii jak i w praktyce, muzyką i w mniejszym trochę stopniu filmem oraz serialami. Znajdzie się też u mnie miejsce na teatr każdego rodzaju (ale Teatr Polski we Wrocławiu najlepszy!), choć ostatnio ubolewam, bo brakuje mi na to finansów.

4. Czy jesteś osobą, która ma jednego najlepszego przyjaciela i dużo kolegów czy taką z wieloma przyjaciółmi?
Jestem osobą bardzo otwartą i towarzyską, uwielbiam poznawać nowych ludzi. Stąd właśnie bardzo duża liczba kolegów i dobrych znajomych. Ale przyjaciół mam tylko (a może aż) czwórkę. Żeby nazwać kogoś przyjacielem, trzeba z nim dużo przeżyć, a ja z jedną z tych osób znam się już 14 lat! Z pozostałą dwójką 6, co tez jest niezłym wynikiem :)

5. Masz dużo własnych książek czy raczej korzystasz z bibliotek?
Wolę mieć własne. Niby koszta i tak dalej, ale lubię później patrzeć na tą stertę tytułów, których nie mam gdzie upchnąć. :)

6. Wstaw zdjęcie swojej biblioteczki. 
O kurczę, to kilka fotek będzie :)





Zdjęcia robione kalkulatorem i na szybko, ale mniej więcej tak to się prezentuje :)

7. Jak długo blogujesz? 
Ten blog jest moim pierwszym pisanym tak bardziej na poważnie, więc od maja.

8. Jakiej piosenki ostatnio często słuchasz? 
W prawdzie już się ten utwór na blogu pojawił, ale nie mogę się jakoś od niego uwolnić :)

9. Jak często chodzisz do kina i na jakie filmy? 
Rzadko. Jak już to z kumpelami na filmy akcji, które fabułą nie powalają, ale są pościgi i są wybuchy. Tak jak ostatnio na "Niezniszczalnych 3" (ach, ten Stallone <3). Z rodzicami zdarzy mi się jeszcze pójść na jakiś historyczny (są historykami, więc chodzą na praktycznie wszystkie). Filmy wolę oglądać w domu, pod kocykiem i swoim łóżeczku.

10. Wolisz książki w twardej czy w miękkiej oprawie? Ze skrzydełkami czy bez? 
Wolę w miękkiej. Może i się szybciej niszczą, ale czyta się wygodniej i są lżejsze. To ostatnie jest istotne, bo często jakąś targam ze sobą wszędzie w torbie. Skrzydełka są mi natomiast obojętne i mam nadzieję, że przez tą moją obojętność nie obrażą :)

11. Jaka jest twoja ulubiona czcionka w Wordzie? 
Yyyyy..... szczerze, to najtrudniejsze pytanie. Zawsze używam Georgia, więc niech będzie Georgia.

Ufff.... pierwsza część za mną, teraz ta druga - trudniejsza.
Nominuję (jeśli ktoś już brał w tym udział, to przepraszam):
awiola
Moje zaczytanie
Sophie di Angelo
Ania Urbańska
kultur-alnie
się.tylko.wydaje
nieidentyczna
recenzje ami.
Ewa K
Marta Marple
Paula Książkoholiczka

Mam nadzieję, że choć jedna z tych osób weźmie udział :)

A oto pytania:
1. Jaka książka najbardziej wpłynęła na Ciebie lub zapadła w pamięci? Dlaczego?
2. Jaki jest twój ulubiony zespół/wykonawca?
3. Czy są książki, które możesz czytać po kilka razy i nigdy Ci się nie znudzą? Jakie? 
4. Jaki film ostatnio widziałaś/widziałeś i co o nim sądzisz?
5. Najbardziej lubiana i najbardziej znienawidzona lektura szkolna to....
6. Najpierw książka, później film czy inaczej? 
7. Dlaczego zaczęłaś/zacząłeś blogować? 
8. Z jakim bohaterem literackim chciałbyś się spotkać? 
9. Ebook czy tradycyjna książka? A może audiobook? 
10. Jakie są twoje czytelnicze nawyki? 
11. Jesteś rannym ptaszkiem czy raczej nocnym markiem? 

Zapraszam wszystkich do zabawy :)

10 komentarzy:

  1. oj... zabiore sie za to przy najbliższej wolnej chwili;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci bardzo za nominację :) Już nie raz odpowiadałam na pytania z LBA, ale w końcu każde są inne:) Postaram się odpowiedzieć na Twoje w ciągu kilku dni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło mi niezmiernie poznać Cię bliżej.
    Zgadza się z Tobą całkowicie co do ekranizacji książek. Ekranizacja nigdy nie może być lepsza niż książka. Takie porównywanie jest ze szkoda dla książek, szczególnie tych wartościowych, ponadczasowych.
    Biblioteczkę przybliż kiedyś tak, by można było zobaczyć tytuły jakie posiadasz.
    Miło mi niezmiernie, że pomyślałaś i o nie w tej zabawie.
    Postaram się odpowiedzieć na pytania, bo są muszę przyznać interesujące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W najbliższym czasie przybliżę biblioteczkę, jednak u mnie książki rozrzucone są po dwóch pokojach, bo w jednym zmieścić je ciężko było ;)
      Jak tylko odpowiesz na pytania, daj znać :)

      Usuń
    2. Wrzucam link do swoich odpowiedzi.
      Późno, ale ze mną już tak jest....

      Usuń
  4. Dzięki za nominację. Jeśli tylko znajdę czas, to chętnie odpowiem na Twoje pytania. Dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe odpowiedzi :)
    Ale ty masz imponującą biblioteczkę! :D

    Pozdrawiam,
    Alpaka
    http://alpakowerecenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję za nominację. W zabawie jeszcze nie brałam udziału, więc chętnie odpowiem na Twoje pytania. Z przyjemnością przeczytałam Twoje odpowiedzi - rzeczywiście wielu ciekawych rzeczy o blogerze można się dzięki tej zabawie dowiedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przede wszystkim najpierw pogratuluje Tobie nominacji i ciekawych odpowiedzi. Ja też jak byłam mała najbardziej upodobałam sobie Kubusia :)
    Za nominację dziękuję. Chętnie odpowiem na Twoje pytania :)

    OdpowiedzUsuń