24.11.2014

Poniedziałkowy Przegląd Muzyczny: Artur Andrus


Artur Andrus to artysta multimedialny. Na co dzień usłyszeć możemy go w trójkowej "Powtórce z rozrywki" oraz "Akademii rozrywki", a od czasu do czasu zobaczyć w programie "Szkoło kontaktowe" na antenie TVN24. Legendarny gospodarz spotkań kabaretowych w warszawskiej "Piwnicy pod Harendą", co jakiś czas konferansjer różnych imprez kabaretowych, a poza tym poeta, piosenkarz, dziennikarz, autor książek, tekstów piosenek, bajek, artysta kabaretowy, komentator "Szkła kontaktowego", Mistrz Mowy Polskiej i kawaler Srebrnego i Złotego Krzyża Zasług.

"Piłem w Spale, spałem w Pile i to jak na razie tyle..." te słowa zawsze zaczynają mi dreptać po głowie, gdy pomyślę o panu Arturze. Oprócz płyt, które zdobyły dużą popularność, popełnił on także kilka książek, po które muszę w końcu sięgnąć.

Uwielbiam sposób w jaki Artur Andrus ukazuje rzeczywistość w swoich tekstach. Humorystyczny, czasem nawet prześmiewczy i bardzo dosadny. A co się będę z resztą rozpisywać. Posłuchajcie sami. :)
"Napijcie się chłopcy mleka

(Stoi na półce z miodem),
Zajmijcie się chłopcy sobą...
Po co od razu narodem?"

-"Wiersz o chłopcach z plakatów"

"Glany i pacyfki"


"Piłem w Spale, spałem w Pile..."


"Ballada o Baronie, Niedźwiedziu i czarnej Helenie"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz